بیست و دو مصاحبه نیمه ساختاریافته با کارشناسان نساجی شاغل در بخش های مختلف توسعه و ارزیابی لباس های ورزشی انجام شد.
از محبوب ترین لباس ورزشی ها، لباس ورزشی منچستر یونایتد رونالدو بوده است.
هدف بیان شده از مصاحبه ها به دست آوردن درک درستی از کیفیت لباس ورزشی و ارزیابی آن بود. مصاحبه ها بر اساس برنامه زمانبندی مصاحبه هدایت شدند.
یک روز قبل سوالات راهنما برای شرکت کنندگان ارسال شد. این روش معمول برای مصاحبه های متخصص است زیرا برخی از اطلاعات می تواند حساس باشد.
و به طور کامل رونویسی شد. کلمه به کلمه قبل از مطالعه، دو مصاحبه آزمایشی با کارشناسان نساجی انجام شد و تغییرات جزئی در برنامه مصاحبه ایجاد شد.
مصاحبه شوندگان 22 کارشناس نساجی بودند که در یک تامین کننده عمده کالاهای ورزشی کار می کردند که از استخدام حمایت می کردند. انتخاب مصاحبه شوندگان بر اساس سهولت انجام شد.
دیدگاه ها می توانند بینش های اساسی را ارائه دهند، زیرا همه جنبه های کیفیت برای مصرف کننده واضح نیستند. در این زمینه، پژوهش حاضر به بررسی سؤالات پژوهشی زیر میپردازد:
درک کلی (درک شده) کیفیت کارشناسان نساجی چیست؟ کارشناسان نساجی کیفیت را به کدام ویژگی های کیفی تقسیم می کنند؟ نظر کارشناسان نساجی در مورد فرآیند ارزیابی فعلی لباس ورزشی چیست؟
از آنجایی که همه شرکتکنندگان انگلیسی زبان مادری نبودند، ارسال سؤالات راهنما از قبل به مصاحبهشوندگان اجازه میداد تا در زمان خود آنها را در نظر بگیرند و در نتیجه به کاهش تأثیر موانع زبانی کمک کرد.
مصاحبهها محاورهای و باز بود، معمولاً بین 7 تا 30 دقیقه طول میکشید. مصاحبه ها توسط نویسنده اول (پژوهشگر دکتری ارگونومی محیطی دارای مدرک کارشناسی ارشد در فناوری نساجی، که تحقیقاتش بر درک کیفیت لباس های ورزشی متمرکز است) از طریق تیم های مایکروسافت انجام شد، به صورت صوتی (با آگاهی و رضایت آگاهانه شرکت کنندگان) ضبط شد.